Pufa na szydełku

Dzień dobry.
Wiosna i lato szybko mi minęły. Były owocne głownie pod względem ogródkowym - chyba jeszcze tyle przetworów w piwnicy nie stało - pomimo suszy.
Coś jednak czasu udało się wygospodarować na szydełkowanie :)
Dziś pokażę Wam pufę.

Motkownia


Powstała z jednego motka Bobbiny Rainbow i jednego "zwykłego" Bobbina.
W środku znajduje się piankowe wypełnienie o wymiarach: średnica 39,5 cm / wysokość 10cm
Początkowo pufa iała mieć z boku zamek aby było łatwiej prać, ale efekt końcowy nie bardzo mi się podobał. Po zamku został ślad w postaci białego paska wykonanego camel stich na boku pufy.

Pufa rozpoczęłam magic ring i 8 półsłupkami, rzędów nie kończyłam oczkiem śisłym tylko robiłam "slimakiem". Jedynie gdy kończyłam dany kolor zamykałam okrążenie oczkiem śisłym - po to aby nie powstawały "schodki". W każdym okrążeniu dodawałam 8 półsłupków (psł):
1rz.- 8 psł w Mgic Ring
2rz. - w każe oczko 2 psł (16)
3rz. - 1 psł, 2psł razem (8x powtórzyć) (24)
4rz. - 1psł x 2 , 2 psł razem (8x powtórzyć) (32)
5rz. - 1ps ł x3, 2 psł razem  (8x powtórzyć) (40)
6rz. - 1psł x 2, [2psł razem, 1 psł x 4 (powtórzyć 7x)] , 2psł razem, 1psł x 2(48)
7rz. - 1psł x 5, 2psł razem (powtórzyć 8x) (56)
8rz. - 1psł x 3, [2psł razem, 1psł x 6 (powtórzyć 7x)], 2psł razem, 1psł x 3 (64)
9rz. - 1 psł x 7, 2psł razem (powtórzyć 8x) (72)
10rz. - 1 psł w każde oczko (72) - nie dodawałam psł aby robótka się nie falowała  (choć małe falowanie jest dopuszczalne - robótka się naciągnie na wypełnieniu)
11rz. - 1 psł x 8, 2 psł razem (powtórzyć 8x) (80)
12rz. - 1 psł w każde oczko (80) zamknąć oczkiem ścisłym
13rz- 80 psł reliefowych (lub takich jak do camel stich) aby powstał brzeg pufy
14rz - 21 rz. - 80 psł (jeden z rzędów można zrobić ściegiem camel stich)
Spód pufy -powtarzamy pierwsze 10 rz.
Łączymy obie częsci robótki.
Mam nadzieję, że opis wykonania w miarę czytelny - nie mam wprawy w opisywaniu wzorów.



Komentarze

Popularne posty